Услови за достава

Услови за замена и/или враќање на производи и повраток на средства

Општи услови

Платформата Меме.мк нуди можност за замена на производ што е купен од нашата онлине ппродавница во рок од 15 дена од купувањето односно бележење на успешна уплата. По истек на овој рок, производот подлежи под сервис и истиот не може да се врати и/или замени.

Корисникот може да го замени или врати производот што има соодветен квалитет, а што не одговара во однос на формата, големината, моделот, бојата, бројот или од други причини, освен во случај на купен производ изготвен по нарачка од потрошувачот врз основа на писмен договор, што е во согласност со член 50 од Законот за заштита на потрошувачите.

За остварување на правото за замена односно враќање на производ согласно оваа Одлука важат следните законски услови:

  1. производот не бил употребуван;
  2. сочувани да бидат: изгледот, употребните својства, пломбите и фабричките етикети на производот;
  3. при поднесување на барање за замена односно враќање на производ задолжително се приложува фискалната сметка или сметкопотврдата и целокупната друга пропратна документација која на потрошувачот му била издаденa заедно со производот, доколку производот е платен преку онлине платформата задолжително треба да се додаде и идентификацијата на извршената уплата како и доказ (извод) за извршена уплата..

По истекот на рокот од 15 дена од денот на подигање т.е. достава на производот, потрошувачот го губи правото на замена, односно враќање на производ по овој основ. Сите поднесени Барањата за замена, односно враќање на производ, сметано од 16-тиот ден од денот кога производот е примен од потрошувачот, ќе бидат негативно одговорени. Замената на производот се прави бесплатно доколку купувачот го достави сам производот на место и со инструкции од меме.мк , доколку производот се заменува со нова достава корисникот се задолжува да плати само достава на заменски производ.

Приговор 

Потрошувачот може да поднесе приговор за стоката купена на Платформата по електронски пат преку Платформата на страницата за нарачки и поплаки или е-поштата prigovori@meme.mk. Со ова не се ускратува правото на потрошувачот да поднесе приговор директно до трговецот од кој го купил производот. Со поднесувањето на приговорот, потрошувачот има обврска да обезбеди доказ за купување (документација согласно позитивните прописи од областа на готовинските плаќања, спецификација на нарачка, потврда за купување) и по можност да обезбеди фотографии од приговараниот производ.

Обврска на трговецот е да одговори на приговорот на потрошувачот во рок од 10 дена од денот на приемот на приговорот. Одговорот на трговецот на приговорот содржи одлука дали да се прифати приговорот, образложение доколку не го прифати приговорот и доколку го прифати потрошувачкиот приговор, конкретен предлог за разрешување на приговорот во кој е предвиден рок што не може да биде подолг од еден месец од приемот на потрошувачкиот приговор. Имено, доколку приговорот на потрошувачот биде прифатен, рокот за решавање на приговорот е 15 дена од денот на поднесувањето на приговорот или 30 дена за технички производи и мебел.

При обработката на личните податоци на потрошувачот, трговецот постапува во согласност со прописите со кои се уредува заштитата на личните податоци.

Трговецот е должен да постапи согласно предлогот за решавање на приговорот, доколку претходно добил согласност за тоа од потрошувачот. Роковите започнуваат да течат од денот на изјавување на приговорот. Рокот за решавање на приговорот завршува кога потрошувачот ќе го добие одговорот на трговецот на приговорот, со вклучен предлог за решавање на приговорот, а рокот за постапување согласно предлогот за решавање на приговорот продолжува да тече од денот кога трговецот ќе ја добие согласноста на предлогот за решавање на приговорот од страна на потрошувачот. Потрошувачот е должен да одговори на одговорот на трговецот најдоцна три дена по приемот на одговорот на трговецот. Доколку потрошувачот не се изјасни во предвидениот рок, ќе се смета дека не се согласува со предлогот на трговецот за решавање на приговорот.

Доколку е потребно да се достави производот, во врска со кој е приговорот до трговецот за да се утврди оправданоста на приговорот, се смета дека приговорот е примен и законските рокови започнуваат од моментот кога производот, во врска со кој е приговорот, е пристигнат на адресата на магацинот од каде е доставен.

Доколку трговецот од објективни причини не е во можност да го задоволи барањето на потрошувачот во договорениот рок, должен е да го извести потрошувачот за продолжување на рокот за решавање на приговорот и да го определи рокот (кој нема да биде подолг од 8 дена) во кој ќе го реши, како и да добие согласност од потрошувачот, што е обврзан да го евидентира во евиденцијата на примените поплаки.

Потрошувачот го губи правото на приговор во случај на несоодветно ракување и користење на производот или склопување на производот што не е во согласност со упатството за употреба/монтажа, како и во случај да се изврши поправка или обид за поправка од неовластени лица/службеници.

Кога потрошувачот поднесува приговор наредниот работен ден од денот на доставата и приговорот се однесува на тоа  дека доставениот производ е оштетен при транспорт, трговецот се известува за приговорот и приговорот се препраќа до курирската служба. Курирската служба доаѓа на адресата на потрошувачот со цел да ја утврди фактичката состојба и да направи извештај. Доколку е потребно, курирската служба го зема производот за дополнително утврдување и проценка на настанатата штета. Поради оваа причина, пратката не треба да се препакува, туку да се остави како што пристигнала. Доколку се утврди одговорност на курирската служба за губење или целосно или делумно оштетување на производот, потрошувачот ги остварува своите права согласно Законот за поштенски услуги.

Во законскиот рок од 8 дена, корисничката поддршка на MEME.mk, по комуникацијата со курирската служба и трговецот, го известува потрошувачот за исходот од приговорот, односно одговорот на трговецот, и тоа:

1) Дека приговорот е прифатен во целост или делумно и кои конкретни предлози за решавање на приговорот ги предложил трговецот:

замена на производот;

намалување на цената (враќање на потрошувачот делумен износ од малопродажната вредност);

раскинување на договорот и враќање на средствата на потрошувачот во целосниот износ на малопродажната вредност на производот со придружните трошоци за достава;

поправка (ако потрошувачот се согласи).

Приговорот се смета за решен доколку потрошувачот прифатил еден од предлозите за решавање на приговорот.

Ако приговорот е решен:

при раскинување на договорот и враќање на средствата на потрошувачот во целосниот износ на малопродажната вредност на производот со придружните трошоци за достава, враќањето се врши на картичката на потрошувачот или на тековната сметка на потрошувачот со согласност на потрошувачот;

со намалување на цената и враќање на делумна сума од малопродажната вредност на потрошувачот, со согласност на потрошувачот се врши враќање на картичката или тековна сметка на потрошувачот;

со замена на производот се доставува друг производ до потрошувачот бесплатно, а приговорениот производ го подига и доставува курирска служба;

со поправка со согласност на потрошувачот, приговорениот производ се поправа и се доставува до потрошувачот, без дополнителни трошоци за потрошувачот.

2) Доколку приговорот е одбиен –

Во овој случај, потрошувачот ги сноси трошоците за враќање на бараниот производ на неговата адреса. Враќањето на производот го врши курирска служба. Рокот во кој потрошувачот може да се согласи да го преземе огласениот производ е 15 дена од денот на приемот на одговорот на приговорот. По истекот на наведениот рок, Платформата и трговецот не се одговорни за приговорениот производ, ниту пак се обврзани да го чуваат производот.

Доколку трговецот го одбие приговорот, должен е да го извести потрошувачот за можноста за вонсудско решавање на спорот и за надлежните органи за вонсудско решавање на потрошувачки спорови.

Приговор поради нецелосна достава

Доколку потрошувачот не ја добие целосната нарачка за која платил со платежна картичка (на пример, недостасува еден производ), потрошувачот има право да бара враќање на средствата за тој производ, како и соодветниот дел од износот на доставата. Исто така, потрошувачот може да побара производот што недостасува дополнително да му биде доставен, а притоа потрошувачот не ги сноси трошоците.

Приговор поради недоставување

Доколку пратката не е доставена до потрошувачот (на пример, нарачаниот производ е изгубен/оштетен при транспорт), потрошувачот има право да поднесе приговор и да побара враќање на средствата за уплатениот производ и трошоците за достава.

Приговор поради достава на погрешен производ

Доколку погрешен производ е доставен на потрошувачот, потрошувачот има право да поднесе приговор и да побара враќање на парите и трошоците за достава.

Приговор поради несообразност

Приговори поради несообразност на доставениот производ потрошувачот може да поднесе во рок од две години од датумот на достава на производот. Платформата автоматски ги проследува примените приговори за несообразност до трговецот.

Одговорот на трговецот на приговорот може да биде дека:

приговорот е прифатен – во овој случај, трошоците за преземање на приговараниот производ се на товар на трговецот.

Ако приговорот е решен:

-со раскинување на договорот, обврска на трговецот е да ги врати парите на потрошувачот во целосниот износ на малопродажната вредност на производот со придружните трошоци за достава;

-со замена, обврска на трговецот е да достави производ за замена на потрошувачот на свој трошок;

-со намалување на цената, обврска на трговецот е да врати сразмерен дел од малопродажната вредност на потрошувачот, како и да му го врати огласениот производ на свој трошок;

-поправка со согласност на потрошувачот, обврска на трговецот е да го поправи производот и да го достави поправениот производ до потрошувачот, без дополнителни трошоци за потрошувачот.

приговорот е одбиен- во овој случај, трошоците за враќање на приговорениот производ се на товар на потрошувачот. Враќањето на производот го врши курирска служба. Рокот во кој потрошувачот може да се согласи да го преземе приговорениот производ е 15 дена од денот на приемот на одговорот на приговорот. По истекот на наведениот рок, ниту Платформата ниту трговецот не се одговорни за приговорениотт производ, ниту се обврзани да го чуваат производот.

Согласно одредбите од Законот за заштита на потрошувачите, сите трошоци потребни за усогласување на стоката со договорот, особено трошоците за труд, материјал, наплата и достава, се на товар на трговецот. Затоа, доколку приговорот се прифати како основан, трговецот ги сноси трошоците за преземање на приговараниот производ од потрошувачот, дијагностицирање на дефектот/дефектот и трошоците за повторно доставување на нов производ или поправен приговаран производ (доколку потрошувачот побарал поправка).

Кога тоа е применливо, горенаведените одредби во врска со одговорот на трговецот по приговор поради несообразност, ќе се применуваат и при одлучувањето по барањето за замена.

Приговор во врска со трговската гаранција

Во случај на приговор поради договорна гаранција, потрошувачот му се обраќа на трговецот доколку го поднесе приговорот во рокот во кој трговецот е одговорен за сообразноста на стоката, а по истекот на тој рок приговорот го поднесува на давателот на гаранцијата.

Сите приговори поврзани со правни или материјални недостатоци или несообразност на продадените стоки и/или услуги на онлајн продажното место или на Платформата нема да се сметаат за приговор во смисла на Законот за платежни услуги и платни системи и ќе се реши во директна врска помеѓу примачот на плаќања и плаќачот (трговец и потрошувач) во согласност со позитивните прописи кои го регулираат прометот на стоки и услуги.

Приговори во врска со извршување на платежна трансакција

За сите приговори и поплаки во врска со извршувањето на платежна трансакција, потрошувачот се обраќа на Платформата, која е задолжена за понатамошна комуникација со другите учесници со цел да се реши приговорот. Покрај Платформата, потрошувачот може да контактира и со својата деловна банка, т.е. до банката што ја издава платежната картичка. На барање на банката, која ги прифаќа платежните картички ќе продолжи со приговорот во согласност со правилата на картичните организации. Банката е должна во договорените рокови да ги достави бараните податоци за платежната трансакција по која е поднесен приговор.

Контакт

Оваа веб страница ја управува Друштво за производство, трговија и услуги МЕМЕ МАЛЛ ДООЕЛ, Скопје, со седиште на ул. Франклин Рузвелт бр. 62/1-4 Скопје, со ЕМБС: 7727607 и ЕДБ: 4080023618948. Доколку имате било какви прашања или коментари во врска со нашата Веб страница, слободно контактирајте не по пат на електронската пошта info@meme.mk или contact@meme.mk